דפים

יום ראשון, 31 באוקטובר 2010

עוגת שוקולד אוכמניות טבעונית וללא שומן

אז ככה: לפני שבועיים היה יום ההולדת שלי. ואיזה יום הולדת! היה ממש כיף ומדהים השנה. בכל יום בשבוע של יום ההולדת היה משהו מיוחד ונפלא. ביום שני, ערב יום ההולדת, הלכנו אני ואימא לפסטה צ'נטרו, המסעדה האהובה עליי. זו מסעדה איטלקית קטנה ומשפחתית, עם אוכל מצויין ואווירה נעימה, והיא נמצאת בפרדס-חנה. אני יודעת. גם אני הייתי בהלם.

ביום שלישי, יום ההולדת עצמו, השתתפנו אני, אימא ודני, בן-הזוג של אימא, בארוחת ה-RAW בבית של יהודית מהלל, שאת הבלוג שלה אני בטוחה שאתם מכירים. היה ממש טעים ומאוד כיף ומשמח. אם לא הייתם בארוחה הזו, כדאי לכם לקוות שתהיה נוספת בקרוב...

ביום שישי קיימנו ארוחה קטנה-אך-חגיגית בבית. היינו אני, אימא, הילה (זוכרים אותה? אמרתי שעוד תשמעו עליה) ושגיא. הילה הביאה את הלזניה המפורסמת שלה – וקיבלתי שתי חתיכות! – ושגיא הביא את עצמו ומתנת יום הולדת נפלאה: מחבת משובחת ששדרגה את הפנקייקים שלי לרמה על-קיומית (כן, הפנקייקים שלי כבר לא פיזיים. הם כל כך טובים, שהם במוח שלכם). מלבד הלזניה, אכלנו גם תבשיל שאימא אלתרה על הרגע ושיצא מעולה: בטטה, דלורית ודלעת שנאפו להן בתנור ברוטב מסתורי ויצאו ספק חריפות, ספק מתוקות.

ולקינוח, העוגה שתפסה את לבי לפני חודשים רבים-רבים-רבים: עוגת שוקולד-אוכמניות מהבלוג של האלילה שלי, Fatfree Vegan Kitchen. העוגה הזאת הייתה כל מה שקיוויתי לו, ויותר – הייתה לה מתיקות מעודנת, טעם עשיר ונפלא, והמרקם שלה, שמזכיר יותר פאדג' מעוגה רגילה, היה כל מה שציפיתי לו. ובואו לא נתחיל לדבר על זה שהיא נראית מדהים, אוקיי, כי היא נראית מדהים (אתם לא רואים, כאילו?).




עוגת שוקולד אוכמניות טבעונית וללא שומן
(על פי המתכון הזה מ-Fatfree Vegan Kitchen)


כוס וחצי אוכמניות קפואות
כוס ורבע קמח חיטה מלא
6 כפות קקאו
1 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית סודה לשתייה
1 כפית זרעי פשתן טחונים
קורט מלח
3/4 כוס מים
1 כפית חומץ בלסמי
חצי כוס סוכר, אגבה, סילאן או ממתיק אחר
סירופ אגבה או מייפל, להגשה


כשעה לפני שאתם מתכננים להתחיל בהכנת העוגה, שפכו את האוכמניות הקפואות לתוך מסננת, שטפו במים שנייה ואז הניחו בצד על מנת שיפשירו.


חממו את התנור ל-180 מעלות. בקערה בינונית, ערבבו את הקמח, הקקאו, אבקת האפייה, הסודה לשתייה, הפשתן הטחון והמלח. שפכו אל תוך בלנדר את המים, 1/2 כוס אוכמניות ואת החומץ הבלסמי, וערבבו עד לקבלת תערובת אחידה.


הכינו "בור" במרכיבים היבשים, שפכו פנימה את הנוזלים ואת הסוכר/ממתיק וערבבו היטב. שמנו תבנית בקוטר 25 סנטימטרים ושפכו פנימה את הבלילה.


אפו כ-30 דקות, או עד שקיסם המוכנס לאמצע העוגה יוצא נקי. הוציאו מהתנור והניחו לעוגה להתקרר.


לפני ההגשה, פזרו על העוגה את האוכמניות הנותרות וטפטפו סירופ אגבה או מייפל מעל. בתאבון!



2 תגובות:

  1. וואו רחלי זה נראה פשוט אליפות - סחטיין על עלייך וכל הכבוד על הצילומים - בא פשוט לנגוס במסך. שיתפתי בפייסבוק!

    השבמחק
  2. מדהים!מדהים!מדהים! המתכון נראה עשר והעוגה נראית Sweet 16..
    משתפת בפייסבוק. כל הכבוד רחלי!
    חיבוק
    יהודית

    השבמחק