דפים

יום רביעי, 6 באוקטובר 2010

בצק פאי ללא שומן ופאי תפוחים

פאי תפוחים – מה יש בו, בקינוח הפשוט והקליל הזה, שהצליח לכבוש אותי לחלוטין? אני בעצמי לא יודעת. אולי זה הטעם, או אולי זה המרקם (הנימוחות של הבצק). ואולי... אולי התשובה נעוצה בגוף השאלה בכלל.



פאי תפוחים זו עוגה פשוטה ובריאה יחסית, והקטע הכי טוב? גולת הכותרת שלה היא לא שוקולד או שמנת מעשה ידי-אדם, אלא תפוחים. הפרי הזה הוא כדור ירוק (או אדום, או צהוב...) שאוגר בתוכו המון דברים בריאים, בנוסף לטעם אלוהי. ואם זה לא הדבר שאני מחפשת בעולם האוכל, אני ממש לא יודעת מה כן.

יש רק מוקש אחד: בבצק של פאי יש הרבה שומן. בדרך כלל הוא נכנס פנימה בתור חמאה, אבל את זאת ניתן להחליף גם במרגרינה ואפילו בשמן. עכשיו, זה לא שיש לי משהו נגד שומן – הגוף שלנו זקוק לשומנים על מנת לתפקד – אבל לשומן נלוות הרבה קלוריות, וחשוב לזכור: כל דבר במידה.

ואלו שתי הסיבות שאני כל כך גאה להציג בפניכם את המתכון הבא, שמצאתי לאחר חיפושים מרובים: מתכון לבצק פאי ללא שומן! כמובן שהבצק הזה שונה מהרגיל, אבל הוא בהחלט טעים ועובד נפלא. במקום מרגרינה או שמן משתמשים בו בבננה (עוד ויטמינים! הוריי!).

אז אם אתם מחפשים מתכון מושלם לקינוח פשוט, קליל ובריא, אני חושבת שתמצאו שפאי ללא שומן עונה על כל דרישותיכם!

בצק פאי ללא שומן
(על פי המתכון הזה מ-Happy Herbivore)

כוס ורבע קמח מלא

1 בננה (עדיף מעט לא בשלה), קרה
קורט מלח

הרכיבו את הפוד פרוססור שלכם עם להבי מתכת. שפכו פנימה את הקמח, המלח והבננה, וערבבו עד שאין חתיכות בננה שלמות. בשלב זה אתם יכולים גם להוסיף כף קינמון וכף סוכר, או אפילו רק אחת מהשתיים. הוציאו את הבצק והניחו אותו על משטח מקומח קלות. הבצק צריך להזכיר בצק-משחק, מעט רטוב ובהחלט לא מתפורר, אך גם לא רטוב כל כך שקשה לעבוד איתו והוא נדבק.

בעזרת כוס שתייה מזכוכית רדדו את הבצק עד שהוא מאוד דק. מדי פעם עצרו, קלפו אותו מהמשטח והניחו אותו בחזרה – פעולה זו תעזור למנוע את הידבקותו. כשהבצק מוכן, שמנו קלות תבנית לא עמוקה והניחו אותו בתוכה בזהירות. חתכו את השוליים שבולטים מהתבנית – אתם יכולים להיעזר בשארית החומר על מנת לתקן קרעים בבצק.עתה אתם יכולים למלא את הפאי כרצונכם.

לצערנו, ממש לא כדאי להשתמש במתכון הזה בשביל השכבה העליונה שכן הבצק יוצא קשה מדי. אם אתם בכל זאת רוצים שכבה עליונה, אני ממליצה שתשתמשו במתכון רגיל עם מרגרינה או שמן, או שתנסו את המתכון הזה לשכבת פירורים. זה בדיוק מה שאני מתכוונת לעשות בפעם הבאה.

 את הפאי עליכם לאפות ב-180 מעלות,במשך 35 עד 50 דקות (כל תנור הוא יחיד ומיוחד, וכמובן שזה תלוי במילוי).

ואם אתם רוצים פאי תפוחים...


פאי תפוחים (ללא שומן!)

בצק לפאי (ראו את המתכון למעלה)
5-8 תפוחים (ירוקים הם מצוינים)
כף קינמון
כף סוכר

פרסו את התפוחים דק והניחו את הפרוסות בקערה. פזרו מעל את הקינמון והסוכר (אפשר להוסיף או להפחית מהשניים, כמובן), וערבבו היטב. לאחר מכן החלו לסדר את הפרוסות על בצק הפאי, כשאתם מפזרים אותם בצורה שווה. קפלו את קצוות הבצק פנימה, כאילו כדי "לתפוס" את התפוחים, והכינו את השכבה העליונה שלכם.


אפו ב-180 מעלות במשך כ-45 דקות. הבצק יזהיב והתפוחים יתייבשו, ותאמינו לי שיהיה ריח נפלא באוויר.


המתכון מכין כ-9 מנות.

3 תגובות:

  1. יקירה, שכחת את המלח! הוא לא מופיע במתכון ... (:
    אני חושבת שאני אנסה להכין את זה. יהיה נחמד לאכול משהו שהוא באופן מוחלט טעים ולא משמין מדי. בסך הכל את הפן המתוק מהווים התפוחים (או התפוחים והשזיפים, שזה מה שאני בדרך כלל אוהבת לעשות).
    אני כבר אעדכן לגבי רשמיי מהפאי (:

    השבמחק
  2. אני מיד מתקנת! נראה שעדיין קשה לי לקלוט שמלח נכנס גם לדברים מתוקים (זה יקרה בסוף).
    פאי תפוחים ושזיפים נשמע אלוהי. אני מקווה שאני אזכור את זה שנה הבאה, כשהשזיפים יתחילו לצוץ שוב...
    מקווה שהפאי יצא מוצלח,

    רחלי.

    השבמחק
  3. אפשר את הלינק של המתכון לשכבת הפירורים העליונה?

    השבמחק