דפים

יום שבת, 16 באוקטובר 2010

מוס שוקולד שקדים

אני לא כותבת כאן כטבחית או שפית, ואפילו לא כמישהי עם ניסיון בבישול ואפייה. האמת היא שהתואר המתאים לי ביותר כרגע הוא "מתלמדת". כי אומנם אין לי ניסיון וגם לא ידע, אבל כל מה שאני רוצה בעולם זה ללמוד.

הבלוג הזה הוא כמו יומן מסע בשבילי, תיעוד של תחילת דרכי בחדר הפסיכי הזה ששמו "מטבח". פאי התפוחים? הוא היה הראשון שלי. פטריות השיטאקה? לפני המתכון ההוא מעולם לא שמעתי אפילו על פטריות שיטאקה. כל המתכונים האלו היו ניסיונות, מעין חוויה שכמוה לרוץ לתוך מסיבה, לרקוד לחמש שניות בדיוק, ואז לרוץ החוצה ולהציץ ממפתן הדלת בתגובתם של האנשים.

במקרה של המתכון הזה, אני בהחלט ארוץ פנימה שוב.

מוס השוקולד הזה הוא בין הטעימים שאכלתי אי-פעם (ותזכרו שאני לא טבעונית לחלוטין) --הטעם שלו חזק ומשכר והמרקם שלו פשוט מושלם. הוא גם פשוט וקל להכנה, בריא (יחסית למוס שוקולד, כמובן) ונראה נפלא.

אז אם בא לכם קינוח מפנק או להרשים אורחים, המוס הזה הוא האחד בשבילכם.

מוס שוקולד שקדים
(על פי המתכון הזה מ-Diet, Dessert and Dogs)

חצי כוס שקדים
מים, על מנת להשרותם
2 כפות אגבה
קורט מלח
כ-30 גרם שוקולד מריר, קצוץ (רצוי אחד המכיל 70 אחוז קקאו)
חצי כוס עד כוס שלמה של חלב שקדים
כפית של תמצית וניל או ויסקי (אם רוצים)

יום לפני הכנת המוס השרו את השקדים במים, בין שש עד שתים-עשרה שעות. לאחר ההשריה, שפכו את המים והרתיחו חדשים בקומקום. שפכו את המים הרותחים על השקדים, והניחו להם לשבת במשך דקה. שפכו את המים החמים וקלפו את השקדים. שימו אותם במעבד מזון עם האגבה והמלח.

הניחו את השוקולד בקערה המתאימה לנוזלים חמים. חממו חצי כוס של חלב שקדים על הגז עד לנקודת הרתיחה, ואז שפכו את החלב החם על השוקולד. חכו כ-30 שניות, והתחילו לערבב – המשיכו כך עד שהשוקולד נמס לחלוטין.

שפכו את תערובת השוקולד-חלב אל תוך מעבד המזון וערבבו על עוצמה גבוהה עד שנוצרת תערובת חלקה המזכירה קרם -- ייתכן שתצטרכו להוסיף עוד חלב שקדים (אין צורך להרתיח). בדקו: האם המוס מתוק מספיק לטעמכם? אנחנו אהבנו את המוס מריר, אבל יכול להיות שתרצו להוסיף מעט אגבה. כשתגיעו לדרגת המתיקות המטעימה לכם, אתם יכולים להוסיף כפית של תמצית וניל או ויסקי (ואני מניחה שגם רום יתאים). ערבבו שוב על עוצמה נמוכה.

שפכו אל תוך קערה או קעריות הגשה (אני השתמשתי, כפי שניתן לראות בתמונה, בתבניות לסופלה) והכניסו למקרר עד שהמוס יתמצק, כ-4 שעות. גררו מעל שוקולד או פזרו אבקת קוקוס והגישו.


5 תגובות:

  1. נראה דלישס!!! רוצה כפית ממנו בפה..

    השבמחק
  2. הולכת לנסות להכין אותו - בכמות גדולה יותר, כעוגת מוס ליום ההולדת של אחותי
    אני אדווח.. :)

    השבמחק
  3. טוב לפי התאריכים כאן, אני לא יודעת אם מישהו\יא עוקב\ת כאן אבל בכל אופן הבטחתי לדווח:
    עשיתי את המוס בפורמט של עוגת מוס והגדלת הכמויות באופן יחסי, ובניית תחתית מאגוזי לוז טחונים - זה נחל הצלחה מסחררת. תודה תודה לכן בנות על שיתוף המתכון עם שאר טבעוניים :)

    השבמחק
  4. השקדים לא נטחנים לי עד הסוף, מה עושים? ):
    הוספתי כף קקאו להגביר את הטעם של השוקולד.
    לטעמי המוס לא קשה מספיק, אולי אפשר לנסות לעבות אותו עם קורנפלור או אגר אגר.

    השבמחק