דפים

יום שני, 25 באוקטובר 2010

פנקייקים טבעונים פשוטים

אני אוהבת פנקייקים, זו עובדה.

אני אוהבת לנעוץ בהם את המזלג ואני אוהבת לחתוך אותם לרצועות ואני אוהבת להציף אותם בסירופ מייפל ואני אוהבת להכניס לתוכם פירות ולצפות אותם בפירות ולאכול אותם עם פירות. 


אני אוהבת פנקייקים... ואני שונאת להכין אותם.

תמיד כשניסיתי להכין פנקייקים, משהו השתבש: הם נדבקו, הם התפרקו, הם נמעכו, הם נשרפו, הם נשפכו ולפעמים הכול ביחד, כי פנקייקים הם מאכל מוכשר מאוד ואם הם לא ירדפו אותי בחלומות עם חיוכים מלגלגים, אז מישהו אחר יעשה את זה. לא?

אימא תמיד הייתה אומרת, "זה עניין של ניסיון!", ואני הייתי מנסה שוב. ושוב. ושוב. ושוב. ו—לא תנחשו את זה—שוב. "בסוף תמצאי את הפנקייק שלך," אמרתי לעצמי, "יש הרבה פנקייקים בים."


וכרגיל, אימא טעתה ואני צדקתי: להכנת פנקייקים אין שום קשר לניסיון (אוקיי, אולי קצת) ואני אכן מצאתי את הפנקייק שלי -- האחד והיחיד, משוש ליבי, אור חיי, שמש עולמי – ומאז אני, ובכן, אולי ממש טיפה מכורה.

הפנקייקים האלו הולכים עם כל דבר, באמת: בינתיים אכלתי אותם עם שוקולד, עם בננה, עם אפרסק ועם תפוח, והם היו מדהימים כל פעם מחדש. הם לא ממש מתוקים לבדם, אבל המרקם שלהם הוא גן עדן והתוספות נותנות מספיק מתיקות.

אז הנה לכם המתכון שכבש אותי, ארוחת הבוקר של יום ההולדת שלי (שהיה בשבוע האחרון, עליו עוד תשמעו), הפנקייקים שהכנתי ארבעה פעמים בשבוע אחד. אני בטוחה שתיהנו – אני בהחלט נהניתי.

פנקייקים טבעונים פשוטים
(על פי המתכון הזה מ-Vegan Yum Yum)

כוס ושליש קמח כוסמין או מלא
1 כפית אבקת אפייה
קורט מלח
1 כף סוכר
כוס וחצי משקה שקדים (או "חלב" טבעוני אחר)
2 כפות שמן
1 כפית תמצית וניל (או טעם אחר)

ערבבו בקערה בינונית את הקמח, אבקת האפייה והסוכר. הוסיפו את המשקה השקדים, השמן ותמצית הוניל. ערבבו עד לקבלת בלילה אחידה ודי נוזלית (ייתכן שתצטרכו להוסיף מים או עוד משקה שקדים).

חממו את התנור ל-100 מעלות והניחו בפנים צלחת המתאימה לתנור.

על הכיריים, חממו מחבת (רצוי קראמית איכותית) על אש בינונית. כשהמחבת חמה, שפכו בעזרת מצקת בלילה במרכז המחבת. אין צורך לשמן את התבנית לפני כן. הפנקייק צריך להיות בערך בקוטר של שבעה סנטימטרים -- מה שנקרא "סילבר דולר" -- ודק למדי.

לאחר זמן מה, שולי הפנקייק יתייבשו ויתחילו לצוץ בועות. בשלב זה, הפכו אותו וחכו כחצי דקה (אתם יכולים לגעת בזהירות בצד המוכן -- הוא צריך להיות קשה אבל גמיש). בדקו את הצד השני, ואם הוא מוכן הוציאו את הפנקייק מהמחבת והניחו אותו במרכז הצלחת שבתנור. את הפנקייק הבא, הניחו מעל הראשון – ככה הפנקייקים יישארו חמים בזמן שאתם מכינים אותם.

כשסיימתם להכין את כל הבלילה, הוציאו בזהירות את הצלחת מן התנור (זכרו שהיא חמה!). מה שאני אוהבת לעשות זה לחתוך פרי או שניים, לפזר בערימה – הפנקייקים האלו ממש טובים באיזון-- ולצפות את כל העניין בסירופ מייפל. אז אני מכניסה את הצלחת בחזרה לתנור לחמש דקות, וכשאני מוציאה אותה שוב, הפירות והסירופ חמים. כמובן שאתם יכולים לוותר על כל העניין ופשוט לאכול את הפנקייקים – הם בהחלט יהיו טעימים בכל מקרה.

המתכון מכין כ-25 פנקייקים.

בתאבון!

14 תגובות:

  1. אני מתארת לעצמי שהטעם לא יהרס אם אני אכין את זה עם חלב רגיל וקמח לבן... מה שמעלה את השאלה מה בעצם אני עושה בבלוג טבעוני, אבל, הממ, ובכן.
    נדמה לי שאני אכין את זה. פנקייקס זה טעים להחריד.

    השבמחק
  2. אני מניחה שזו ש'? אני מזהה את סגנון הכתיבה שלך!

    בכל אופן, לא, אני לא חושבת שזה ייהרס, אבל אולי תצטרכי להפחית/להוסיף נוזלים בגלל הקמח.

    השבמחק
  3. אכן אכן. האתר הזה מתעקש שאני אבחור את הפרופיל האנונימי, אז אני כל פעם שוכחת לכתוב שזו אני.

    אבל, הממ, אני אוסיף את אותה כמות של הקמח, רק לבן. הקמח הלבן הוא יותר... יבש או משהו בסגנון, כאילו?

    השבמחק
  4. יש הבדלים בין סוגי קמחים שאותם עדיין לא ממש הצלחתי ללמוד. אני מציעה שפשוט תנסי, אין סיבה שזה לא יעבוד. תזכרי שהבלילה צריכה להיות די נוזלית, אבל לא מימית.

    השבמחק
  5. ניסתי את המאפין אפרסקים - שמתי תפוחים במקום ויצא מאוד חמוד, אבל לא מתוק.

    וגם את הפנקייקים והם יצאו לי גרוע מאוד, ואני מניחה שזה בגלל שלא טיגנתי אותם כמו שצריך, אני בהחלט מתכוונת לאפות את העוגת שוקולוטה המדיהמולה הזו !

    איזה כיף שיש בלוג כזה !
    כיף לקרוא, וכיף שיש מתכונים כאלה מקסימים !

    מודה לך על ההשקעה הרבה !
    :-)

    השבמחק
  6. היי vivacite,
    קודם כל: תודה רבה! תמיד משמח לקבל תגובות כאלה.
    המאפינס, גם כשמשתמשים באפרסקים, הם באמת לא מאוד מתוקים.
    מה בדיוק קרה לך עם הפנקייקים?

    השבמחק
  7. איך אני שמחה שמצאתי את הבלוג הזה!!! חחחח אני אבןא לבקר עוד הרבה!
    דניאלה

    השבמחק
  8. הרגע סיימנו ארוחת בוקר של פנקייקים, יצא מעולה!!! תודה

    השבמחק
  9. אני רעבה. בואי להכין לי פנקייק *-*

    השבמחק
  10. הכנו את הפנקייקס עם קמח קינואה (לא היה לנו כוסמין/מלא) יצא טעים להפליא ועם תוספת סילאן בכלל מדהים. חדשים בטבעונות וכל מתכון חדש שמצליח ממלא אותנו אושר. תודה רבה!

    השבמחק
  11. כמה מעלות התנור אמור להיות כשהצלחת ממתינה בו? תודה

    השבמחק
  12. הכנתי עכשיו ויצא מעולה! טיגנתי בשמן קוקוס להשלמת הבריאות :)

    השבמחק
  13. שלום! כיוון שאני טרייה במטבח ועוד יוצר טרייה בטבעונות, הנה כמה שאלות, ומראש סליחה על הבורות:
    1) אם אין לי צלחת מיוחדת לתנור בבית, האם אפשר במקום פשוט על התבנית ואולי עם נייר אפייה ביניים?
    2) מדוע מלכתחילה צריך פה את התנור? לשם מה והאם אפשר לוותר?
    עד כה, מעולם לא שמעתי על שילוב של תנור בהכנת פנקייקס..
    תודה בינתיים, אסתר :)

    השבמחק
  14. התנור רק שומר על החום של אלו שיוצאים ראשונים אסתר.
    מתכון מעולה

    השבמחק